سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت

ساخت وبلاگ

بازاریابی چیست؟ تعریف مارکتینگ از دیدگاه تخصصی

 

در این مقاله میخواهیم تعریف بازاریابی را از دیدگاه متخصصین بازاریابی بررسی کنیم و به این روش به سوال بازاریابی چیست جواب دهیم.

تعریف های متفاوت بازاریابی و مارکتینگ از نظر متخصصین این امر، چنان متفاوت است که بیم آن میرود که پس از پایان این مقاله پاسخ روشنی به سوال بازاریابی چیست نداده باشیم. هدف اصلی ما این است که علاوه بر ارائه تعریفی ساده، قابل فهم و کاربردی از بازاریابی، جهت پاسخ به سوال بازاریابی چیست. تلاش کنیم با گرداوری نظر متخصصین مارکتینگ از معنا و مفهوم بازاریابی یک تعریف کلی از مجموع نظریات این متخصصین را هم ارائه داده و این دو تعریف را تا حد ممکن به هم نزدیک کنیم.

بازاریابی چیست تعریف مارکتینگ از دیدگاه متخصص

 

بازاریابی چیست؟ تعریف مارکتینگ از دیدگاه تخصصی

وقتی که بخواهیم سوال بازاریابی چیست را از دیدگاه یک متخصص مارکتینگ بیان کنیم اولین سوالی که با آن مواجه میشویم، تعریف متخصص مارکتینگ است. آیا یک بازاریاب موفق میتواند بعنوان یک متخصص مارکتینگ در زمینه تعریف بازاریابی صاحب نظر باشد و یا تعریف بازاریابی نیاز به یک امر آکادمیک است. بجای پاسخ به سوال متخصص مارکتینگ کیست. پس از گرداوری نظر کسانی که خود را در امر بازاریابی صاحب نظر میدانستند، تلاش خواهیم کرد تا تعریفی یکپارچه از بازاریابی بدهیم که تمام نظریات مختلف بازاریابی را در نظر بگیرد.

یکی از عواملی که منجر پیدایش تعاریف مختلف برای بازاریابی شده این موضوع است که برخی از فعالان سطح بالا، در حوزه بازاریابی، تعاریفی از بازاریابی ارائه داده اند که بسیار کلی بوده و مواردی غیر از بازاریابی را هم شامل میشود. خیلی از ما در تعریف بازاریابی این جمله را شنیده ایم که از کسانی که به دنبال شغل مناسب درحال جستجو هستند، تا شرکت ها و کارخانه های بزرگ همگی بازاریابانی برای تولیدات خود هستند. آیا میتوان این مثال را نقض کرد و آنرا خطا دانست. آیا با صحیح دانستن این مثال، گستره بازاریابی از آنچه که بتوان در چهارچوب یک علم بررسی و مطالعه کرد فراتر نمی رود؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

تعریف بازاریابی در سایت آما

طبق تعریفی که سایت آما (https://www.ama.org) ارائه کرده است، بازاریابی فعالیتی است که مجموعه ای از موسسات و راهبردهای این موسسات برای ایجاد ارتباط ، تبادل و تعامل جهت ارائه پیشنهاداتی که برای مشتریان ، خریداران،شرکاء و در نهایت برای کل جامعه مفید باشد، را شامل میشود.

همانطور که در مفهموم این تعریف از بازاریابی مشخص است، بازاریابی از دید سازمان بازاریابی آمریکا به معنی کلیه فعالیت های یک سازمان برای تعامل برد برد با مخاطبان خود است. این تعریف هر چند ساده، در بسیاری از مواقع به اجرا گذاشته نمیشود. کارفرمایانی در سرتاسر دنیا یافت میشوند که بخواهند برای سود بیشتر به مخاطب و مصرف کننده کالای خود ضرر برسانند. وقوع این امر در کشورهای توسعه یافته سختتر شده است.

آیا از تعریف بالا میتوان نتیجه گرفت که حتی اگر کالا و خدماتی در کار نباشد، بازهم بازاریابی ممکن است. خیر چنین نتیجه گیری از تعریف بالا غلط است. زیراکه هنگام تعامل میان دو شخص و یا چند گروه از افراد، هدف اصلی داد و ستد کالا و یا خدماتی فی مابین است. حتی در مواردی که ظاهر امر این قضیه را نشان نمی دهد، اگر به عمق مسئله نگاه کنید، خواهید دید که مسئله داد و ستد کالا و یا خدمات فی مابین دو طرف مزاکره و یا حتی منازعه میباشد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

مطالعات بازاریابی

موسسه تحقیقات بازاریابی آمریکا آخرین بار در سال 2004 تعریفی از مطالعات بازاریابی ارائه داده است. که خلاصه آن را بدین صورت میتوان بیان داشت:

تحقیقات بازاریابی تابعی است که مشتری ، مصرف کننده و عموم مردم را به بازاریاب متصل می کند. این تابع از طریق چرخه اطلاعات برای تعریف و توضیح مزیت ها و معایب بازار ایجاد میشود. نتیجه تحقیقات بازاریابی منجر به ایجاد، اصلاح و ارزیابی مجدد شیوه های بازاریابی میشود. برای رسیدن به این نتیجه باید کارایی بازار مورد بررسی قرار گیرد. که خود این بررسی به درک درست تر بازاریابی به عنوان یک فرایند کمک خواهد کرد. مطالعات بازاریابی اطلاعاتی را که برای ردگیری مشکلات بازار نیاز است را مشخص میکند. سپس متدی برای جمع آوری این اطلاعات طراحی می کند. و در آخر هم اطلاعات بدست آمده را پردازش و آنالیز میکند تا به نتیجه برسد.

با توجه به تعریف بالا از مطالعات بازاریابی میتوان گفت که علم بازاریابی در واقع علمی است که به روشهای تحلیل و بررسی و گرداوری داده های بازار و نحوه تعامل بازاریاب ها با این اطلاعات می پردازد.

تعریف بازاریابی از دیدگاه Julie Barile

قبل از ارائه تعریف از Julie Barile کمی با این شخص بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم نظر و تعریف او را بهتر مورد ارزیابی قرار دهیم. برای این منظور ترجیح دادیم بجای رفتن به صفحه لینکدین Julie Barile به سراغ سایت www.sophelle.com برویم که یک صفحه از سایت خود را به معرفی این شخص اختصاص داده است . در این سایت میخوانیم که :

Julie Barile : بیش از 15 سال سابقه فعالیت در فروشگاه اینترنتی و بازاریابی دیجیتال دارد که هر دو این تجارب در فضاهای پر کاربر و فوق العاده لوکس بوده است. از جمله شرکت هایی که Julie Barile در آنها مدیر تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال است میتوان به Avon, Lancôme, و Toys”R” اشاره کرد.

Julie Barile در تعریف بازاریابی چنین میگوید

بازاریابی به شکل سنتی آن عبارت است کلیه روش هایی که یک سازمان توسط آنها با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکند، مخاطبانش را با آن ها هدف قرار میدهد و در نهایت محصول و یا خدمات خود را به کمک روش های بازاریابی به فروش می رساند. Julie Barile در ادامه تعریف خود توضیح میدهد که با ورود اینترنت و بازاریابی ویدئویی امروز مخاطبان انتظارات بیشتری دارند و برای ترغیب افراد به خرید کالا و یا استفاده از خدمات، نیازمند صرف زمان و هزینه بیشتری است.

انواع بازاریابی و روش های مختلف بازاریابی کدام ها هستند؟

با مطالعه در انواع بازاریابی می توان دریافت که برخی از انواع معرفی شده در بازاریابی را میتوان در هم ادغام کرد و برخی را می توان به دو روش تقسیم کرد. بعنوان مثال مقاله های متعددی وجود دارد که هر کدام از شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، فیس بوک و غیره را به عنوان یک روش بازاریابی معرفی کرده و شرح داده اند که می توان همه آنها را در یک دسته به عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی ادغام کرد. این مقاله به راهکارهای جدید برای بازاریابی و روشهایی که شرکت های معتبر از آن استفاده کرده اند می پردازد. شرکت های مختلف هر کدام روش های مختلفی برای بازاریابی دارند که میتوان به بررسی و تحلیل این روش ها پرداخت. مثلا شرکت اپل، تولید کننده محصولاتی مانند لپ تاپ ، موبایل و غیره برای تبلیغات محصولات خود، از ساخت تبلیغات تلویزیونی و چاپ بیلبورد های تبلیغاتی و تبلیغ در مجله ها استفاده کرده است. در همه این روش ها شرکت اپل به دنبال ایجاد نوعی حس وابستگی در مشتریانش می باشد.

انواع بازاریابی و روش های مختلف بازاریابی که امروز به کار می روند عبارتند از : 

1- بازاریابی سببی (Cause Marketing)

این واژه به بازاریابی علّی، بازاریابی سببی و بازاریابی خیرخواهانه نیز ترجمه شده است. در این روش بازاریابی هدف بازاریاب یافتن موضوع یا علتی است که مشتری ها و شرکت تولید کننده هر دو به آن علت و یا موضوع اهمیت می دهند. استفاده از بازاریابی سببی نیازمند این است که بازاریاب از موضوعات مهم برای شرکت تولید کننده محصول مطلع باشد. اگر بخواهیم یک مثال از بازاریابی سببی بزنیم، میتوانیم شرکت تولید کفش Toms Shoes را بعنوان مثال ذکر کنیم. این شرکت بجای تبلیغ یک کفش بخرید و یک کفش بصورت رایگان هدیه بگیرید، شعار تبلیغاتی خود را به این صورت تهیه کرده است: با خرید هر کفش توسط مشتریان ما، یک نفر که توان خرید کفش ندارد صاحب کفش خواهد شد. شرکت پپسی در امارات متحده عربی برای کسب بازار اقدام عجیبی انجام داد. این شرکت با ایجاد بنگاهی به زنان سرپرست خانوار کمک کرد تا بتوانند خود را از نظر مالی مدیریت کنند. گام بعدی این شرکت این بود که به این زنان امکان داد که خودشان بعنوان آموزگار به زنان دیگری که شرایط مشابه آنها داشتند کمک کنند. این کار شرکت پپسی، در امارات چنان مورد استقبال قرارگرفت که اکنون بیشتر فروش این محصول در امارات نه بخاطر برتری کیفی محصول تولید شده نسب به رقبا و یا پایین تر بودن قیمت، نیست. بلکه مردم صرفا جهت گسترش فعالیت های پپسی در امارات محصولات این شرکت را تهیه می کنند.

 

انواع بازاریابی

 

2- بازاریابی محیطی (Close Range Marketing)

این واژه به بازاریابی در محدوده نزدیک، بازاریابی در محدوده های بسته نیز ترجمه شده است. در برخی منابع بازاریابی محیطی با حروف اختصاری crm معرفی شده است. که ما با توجه به اینکه حروف اختصاری crm در بازاریابی اغلب برای مخفف واژه Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری بکار می رود از استفاده از این اختصار برای بازاریابی محیطی خودداری کرده ایم. این روش بازاریابی بر ارتباط میان بازاریاب و مشتریان در محیط های کوچک و نزدیک پایه گذاری شده است و در این روش ارسال تبلیغات برای مشتری به روش هایی مانند ارسال از طریق بلوتوث و یا از طریق نرم افزارهای مبتنی بر وای فای مانند share it و غیره انجام می شود.

4- بازاریابی رابطه ای (Relationship Marketing)

بیشتر شرکت ها امروزه تلاش دارند تا ارتباط بیشتری با مشتریان خود داشته باشد. برخلاف روش بازاریابی معاملاتی (transactional marketing) که تمام تمرکزش بر فروش محصولات است. در بازاریابی رابطه ای شرکت ها تلاش می کنند تا مخاطبان برندشان را دوست داشته باشند. این روش باعث شده است که مشتریان مبالغ بیشتری را برای این برند ها صرف کنند. برند Walgreens با افزایش راههای ارتباطی خود با مشتریانش میزان فروش خود را شش برابر کرده است. در بازاریابی رابطه ای شما باید از همه روش های فروش مانند فروش در شرکت، فروش در وب، فروش در موبایل و... بهره بگیرید.

5- بازاریابی معاملاتی (Transactional Marketing)

این روش بازاریابی همانطور که در بالا اشاره شد بر فروش تمرکز کامل دارد. روش بازاریابی معاملاتی در حراجی ها و خرده فروشی های بزرگ کاربرد زیادی دارد. در خرده فروشی های بزرگ شرکت ها با تعداد زیادی از مشتری روبرو هستند و برای افزایش میزان خرید این تعداد زیاد مشتری از روش های مانند کپن های خرید، تخفیفات و تبلیغات کالاها اقدام به افزایش فروش خود می کنند.

6- بازاریابی با عرضه محدود محصول (Scarcity Marketing)

برخی شرکت ها برای افزایش قیمت و فروش راحتتر محصولات خود، تعداد محصول عرضه شده در بازار را کنترل می کنند. به این ترتیب خریداران با سرعت بیشتری محصولات عرضه شده را خریداری می کنند و این در حالی است که غالبا محصولات این گونه شرکت ها از رقبا گرانتر نیز هست. در بازاریابی با عرضه محدود محصول، شرکت ها میتوانند محصولات خود را سریعتر و گرانتر بفروش برسانند. مثال : شرکت رویز رویز تولید کننده خودرو با این روش براحتی برند خود و برند چینی خود فانتوم را بفروش میرساند. مثال دیگر : برند ریبن تولید کننده عینک آفتابی زمانی ارزانترین برند موجود دربازار بود. ولی با فروش این برند به یک شرکت ایتالیایی میزان عرضه این محصول کاهش یافت و قیمت آن بشدت بالا رفت و این امر فروش این محصول را چنان افزایش داد که امروزه با عرضه محصول جدید از این برند، مخاطبان در صف های طولانی برای خرید صف می کشند.

7- بازاریابی دهان به دهان (Mouth Marketing)

در روش بازاریابی دهان به دهان، تبلیغ کالا بصورت حضوری صورت می گیرد. مشتریان اغلب مایل به گفتگو درباره برندهای مورد علاقه خود هستند. بیشتر مردم دوست دارند داستان خرید از برندهای معروف را برای هم نقل کنند. بازاریابی دهان به دهان اولین روشی است که طی آن یک فرد به تهیه یک محصول علاقه مند میشود. شرکت ها و بازاریابان امروزه میدانند که بازاریابی دهان به دهان به شرکت و برند آنان اعتبار خواهد داد.

 

بازاریابی دهان به دهان

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل ادوردز  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

8- بازاریابی دعوت به خرید (Call to Action (CTA) Marketing)

بازاریابی CTA را معمولا در وب تعریف می کنند و بیان میدارند که شما هنگام ترغیب مشتری و جلب نظر او به بازدید از یک کالا و یا مشاهده جزئیات آن باید یک راه برای دعوت به خرید نیز در سایت خود قرار دهید. یک نوشته بزرگ و یا یک دکمه با گرافیک جذاب که از مشتری میخواهد با کلیک روی آن کالا را بخرد. این روش برای اهدافی مانند عضویت برای دریافت مجله های تبلیغاتی نیز کاربرد دارد.

دعوت به خرید در بازاریابی سنتی

هنگامی که در بازاریابی سنتی فروشنده کالایی را که مشتری آن را پسندیده توضیح میدهد در انتها باید از مشتری بخواهد که کالا را تهیه کند. اگر دقت کرده باشید اکثر فروشندگان حرفه ای تبلیغات خود را با این جمله، که چرا کالا رو نمی خرید؟ به پایان میبرند. شما در جواب این سوال پاسخی خواهید داد. مانند اینکه، قیمتش برایم گران است و یا هنوز مطمئن نیستم کالا برای من واقعا مناسب باشد. به این ترتیب فروشنده دقیقا میداند که چگونه دیالوگ های خود را برای رفع این مشکل تنظیم کند. به این ترتیب شانس فروش افزایش خواهد یافت.

9- بازاریابی ویروسی (Viral marketing)

در این روش بازاریابی تلاش میشود تا با کمک تبلیغات پیش از عرضه یک محصول در بازار، مخاطب را برای خرید آن مشتاق کرد. در بازاریابی ویروسی یا بازاریابی وایرال تلاش بر گستردگی هر چه بیشتر تبلیغات است. برند های مشهور مانند سامسونگ برای این روش های تبلیغاتی گاهی هزینه پرداخت نمی کنند. علاقه مندان محصولات آنها در شبکه های اجتماعی بصورت رایگان تبلیغات آنان را دست به دست می کنند. این روش پخش شدن تبلیغات وایرال در شبکه های اجتماعی باعث شده است که به این نام خوانده شود. زیرا درست مانند یک ویروس در شبکه های اجتماعی منتشر میشود. یادمان باشد که استفاده از این شیوه تبلیغات برای شرکت ها و برندهای شناخته نشده هزینه های بالایی در پی دارد.

 

بازاریابی ویروسی

 

10- بازاریابی برحسب تنوع (Diversity Marketing)

این روش بازاریابی بر حسب تنوع جنسیت، ذائقه، فرهنگ و انتظارات بازاریابی و ارائه محصول را انجام می پذیرد. مثال: روش ارائه محصول خرما در عراق و فرانسه باهم متفاوت است و شرکتی که میخواد در این دو کشور محصول خرما ارائه بدهد باید نوع محصول ، روش بسته بندی و حتی نوع تبلیغ متفاوتی را برای هر کدام از این دو کشور در نظر بگیرد. مثلا برای فروش خرما در کشور عراق تازگی و شیرینی خرما در تبلیغات بسیار موثر خواهد بود. و در فرانسه عدم استفاده از مواد شیمیایی در پروش خرما و تست عدم وجود فوزاریوم در تبلیغ موثر واقع خواهد شد.

برنامه بازاریابی چیست؟

در این قسمت تلاش ما بر این است که از تعاریفی که در بالا ذکر شد برای تبیین یک تعریف ساده و کاربردی برای برنامه بازاریابی دست یابیم. مقاله های متعددی در تعریف برنامه بازاریابی موجود است که تعاریف مختلفی از برنامه بازاریابی ارائه داده اند. اما برای رسیدن به یک تعریف دقیق از یک برنامه بازاریابی، باید ببینیم که برنامه بازاریابی باید چه مشکلاتی را برطرف کند.

برنامه بازاریابی باید یک نقشه راه برای فعایت های بازاریایی شرکت ارائه دهد. که در طی آن میزان بازارهدف، پیشبینی میزان فروش، راهکارهای مقابله با رقبا را، به زبانی برای صاحبان شرکت شرح دهد. صاحبان شرکت انتظار دارند که با در دست داشتن یک برنامه بازاریابی دیگر نیازی به مشاوره بازاریابی نداشته باشند. ما میدانیم این امر غیر ممکن است ولی میتوان تا جای ممکن برنامه بازارابی را ساده تر نگاشت تا نیاز کمتری به توضیح روش های موجود در آن وجود داشته باشد. با این توصیف ها میتوان برنامه بازاریابی را بصورت خلاصه اینگونه تعریف کرد.

برنامه بازاریابی شامل کلیه راهکار های ما برای بازاریابی و تبلیغات ، موقعیت فعلی شرکت در بازار و نحوه و میزان پیشرفت در بازار و کسب سهم بیشتر از بازار و راههای دریافت نظرات و خواسته های مشتریان و تعیین استراتژی های شرکت برای پاسخ به این نیاز ها میباشد.

اهداف برنامه بازاریابی

برخی از صاحبان تجارت و شرکت ها برنامه بازاریابی را ایجاد و در گوشه ای قرار میدهند. برنامه بازاریابی نقشه راه تجارت برای رسیدن به اهداف خود میباشد. برنامه بازاریابی مرتبا برای اهدافی که از طریق اجرای آن بدست آمده است باید مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.

در تجارت های کوچک هدف برنامه بازاریابی اغلب با اهداف شرکت یکی است و در واقع برنامه بازاریابی نقش برنامه شرکت را بازی می کند. بازاریابی بخش مهمی از فعالیت های یک شرکت کوچک است. اما اگر نمیخواهید برنامه بازاریابی کل برنامه شرکت شما باشد. آنرا بعنوان بخش مهمی از برنامه کلی شرکت خود استفاده کنید.

مزایای برنامه بازاریابی

اهمیت بالای برنامه بازاریابی نمیتواند امری اشتباه باشد. بازاریابی برای عرضه محصولات و خدمات بسیار اهمیت دارد. بدون بازاریابی مشتریان و خریداران از وجود ما آگاه نشده و امکان خرید از ما از بین میرود. بدون خریدار فروشی وجود ندارد.

مزایای برنامه بازاریابی را میتوان بصورت زیر بیان کرد:

  • تشریح کامل بازار: بدون شناخت دقیق مشتری امکان فروش در بازار وجود ندارد.
  • کمک به ایجاد شعار تبلیغاتی موثر: بازاریابی درباره شناخت دقیق کالا ها و خدمات خود و شناخت نیازهایی است که این کالا ها و خدمات برطرف می کنند. شعارهای تبلیغاتی باید برای مخاطبان ما در بازار هدف نوشته شود.
  • تعیین تمرکز و میسر حرکت : با ایجاد نقشه بازاریابی، میتوانیم نحوه استفاده و میزان استفاده از هرکدام از روشهای بازاریابی، مانند: بازاریابی ایمیلی و بازاریابی شبکه های اجتماعی را تبیین و بر اساس نتایج حاصله از هر کدام، نقشه بازاریابی خود را اصلاح و باز نویسی کنیم.

برنامه بازاریابی چگونه تدوین میشود؟

پیش از بحث در چگونگی تدوین برنامه بازرگانی باید یادآور شویم که برنامه بازایابی یک برنامه ایستا برای یک سال نیست، بلکه باید در طول سال مورد بازنگری و بروز رسانی قرار گیرد.

یک برنامه بازاریابی برای صنایع کوچک عناصر بسیاری را در بر میگیرد. این عناصر شامل رقبا، تقاضا برای محصول و خدمات ارائه شده و نقاط قوت و نقاط ضعف از دید بازار برای تجارت و رقبا میباشد.

یک برنامه بازاریابی یک ابزار برای رفع نیازهای بازاریابی شما است، که بصورت روزانه به شما برای رسیدن به بازار هدف و سود مد نظرتان کمک می کند. برای تهیه برنامه بازاریابی باید موارد زیر را بدانیم.

برای تدوین برنامه بازاریابی چه مواردی را باید مد نظر داشته باشیم

جزئیات تجارت خود ، وضعیت فعلی تجارت : کالا و محصولات شما چیست؟ برای افزایش تعداد مشتریان و جذب مشتری جدید چه کارهایی باید انجام دهید و در این راه با چه مشکلاتی مواجه هستید. برای سال آینده با چه مشکلاتی روبرو خواهید شد. مشکلاتی مانند عدم توان کار، تغییر قوانین تجارت و غیره؟

  1. بازار هدف شما را چه کسانی تشکیل میدهند؟ بیشترین اشخاصی که ممکن است کالا و یا خدمات شما را تهیه کنند چه کسانی هستند؟ پاسخ شما نمی تواند همه باشد. برای کمک به تعریف بازار هدف خود به این سوال پاسخ دهید: کالا و خدمات شما چگونه به مردم کمک می کند؟ پاسخ این سوال موجب میشود راحتتر به توانید به سوال چه کسی به این کالا و خدمات نیاز دارد پاسخ دهید. ممکن است چندین گروه مخاطب کالا و خدمات شما باشد. برای مثال اگر تجارت شما برای کاهش وزن به مردم کمک می کند. بازار هدف شما میتواند مادرهایی باشد که میخواهند کودکانشان وزن کم کنند و یا افراد چاقی باشند که نگران سلامتی خود هستند. شناختن بازار هدف میتواند برای ایجاد پیام تبلیغاتی به شما کمک کند.
  2. اهداف شما در طول زمان برنامه بازاریابی چیست؟ اهداف خود را کاملا مشخص کنید. مثلا تعداد افزایش ایمیل های خود به N عدد در ظرف یکسال. یافتن N عدد مشتری جدید. تعیین دقیق تعداد در تعین اهداف بسیار مهم است.
  3. کدام تاکتیک های بازاریابی را برای رسیدن به بازار و اهداف مورد استفاده قرار خواهید داد؟ شناخت بازار هدف به شما برای تعیین استراتژی های بازاریابی در بازار هدف کمک خواهد کرد.
  4. محل تجمع بازار شما کجاست؟ چگونه میتوان این بازار را برای محصولات خود بررسی کرد؟ برای مثال: اگر مخاطبین شما در بازار زمان زیادی را در فیس بوک صرف می کنند. شما میتوانید یک صفحه طرفداران در فیسبوک ایجاد کنید. شاید هم بخواهید تبلیغات فیسبوکی خریداری کنید. اگر کسب و کار شما در ارتباط مستقیم با تجارت های دیگر است. شاید بهترین کار نوشتن یک آگهی رپورتاژ در مجله های صنعتی برای کالا و خدماتتان است. تا با کمک آن بازار هدف خود را تحت تاثیر قرار دهید.
  5. هزینه بازاریابی چقدر است؟ آخرین موردی که برای تهیه یک نقشه بازاریابی باید برای آن اهمیت قائلی شویم هزینه های بازاریابی است. هزینه بازاریابی بسیار مهم است. همه ما برند هایی را میشناسیم که تبلیغات بسیار وسیعی را در ابتدای شروع کار خود انجام داده و ناگهان از صفحه روزگار محو شده اند. اغلب این شرکت ها در محاسبه میزان هزینه و نحوه تامین این هزینه با مشکل روبرو بوده اند. یک طرح بازاریابی، باید میزان هزینه های بازاریابی و نحوه تامین آن را مشخص کند.

برنامه بازاریابی چیست و چگونه تدوین میشود

در بالا بصورت کامل تعریف بازاریابی و چگونگی تدوین یک برنامه بازاریابی را شرح دادیم اگر بخواهیم بطور خلاصه برنامه بازاریابی و نحوه تدوین آن را بیان کنیم میتوانیم بگوییم:

تعیین کنید که چرا مشتریان باید شما را انتخاب کنند:

  1. مزیت های رقابتی کالا و خدمات خود نسبت به رقبا را بررسی کنید: اگر هدفتان از ایجاد کسب و کار کپی کردن یک کسب و کار موفق مانند دیجی کالا بوده است. باید بدانید که برای رسیدن به هدف خود باید راهکارهایی داشته باشید که شما را از رقیبتان جلو بیاندازد. به عبارتی باید مزیت رقابتی داشته باشید.
  2. مشتری خود را مشخص کنید: سطح سواد، سطح درآمد، سطح بازار در حال حاضر، این موارد را درباره مشتریان خود بدانید.
  3. رقبایی که در حال حاضر مشتریان شما را تحت تاثیر قرار میدهند بشناسید: تحلیل رقبا از مسائل مهم در نقشه بازاریابی است. باید بدانید نقاطی قوت و نقاط ضعف رقبایتان کجاست. شعار تبلیغاتی رقبایتان چیست و سیاستهای مشتری مداری رقبایتان چگونه است.
  4. مکان برند خود را مشخص کنید: در تجارت گاهی شما باید بین لوکس بودن و کاربردی بودن یکی را انتخاب کنید. ارزان بودن، یا گران بودن، جایگاه برند شما در کجای بازار است. آیا برند شما بین برند های لوکس قرار دارد و یا جزء برندهای با دوام و ارزان است.
  5. آنالیز موقیعت فعلی تجاری، مخاطبان، اهداف بازاریابی، استراتژی ها و تاکتیکهای بازاریابی، هزینه های بازاریابی: در آخرین گام باید آنالیز دقیقی از این موارد ارائه دهیم تا بتوایم در طول زمان موفق باشیم.

 

منابعی برای مطالعه درمورد طراحی سایت و سئو سایت

seowebmaster.blogsky.com

http://seo-webdesign.loxblog.com

https://seo-ir.persianblog.ir

http://webmaster.sitearia.ir

https://5da56521a0ad8.site123.me

https://seoweb.blog4ever.com

http://seo-webdesign.rozblog.com

http://seo1-ir.blogfa.com

https://seoweb.ucoz.net/blog

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوریا بازدید : 275 تاريخ : شنبه 19 بهمن 1398 ساعت: 16:10

درب اتوماتیک

درب به‌ عنوان قسمت اصلی و ارتباط دهنده یک ساختمان یا یک مکان همواره مورد توجه افراد بوده، به‌طوری‌ که از گذشته تا به امروز در روند شکل‌گیری و تحول آن تغییرهای فراوانی داشته. امروزه با پیشرفت در فنّاوری و کمک آن به زندگی جوامع بشری درب‌ها نیز شکل گذشته و قدیم به خود را از دست‌داده و با تکامل ساخت آن به‌صورت اتوماتیک درآمده است.

  • درب اتوماتیک به درب‌هایی گفته می‌شود که باز و بسته شدن آن به‌ صورت اتوماتیک و به‌ وسیله قطعات و ابزارهایی که بر روی درب سوار شده به اجرا درمی‌آید.
  • درب اتوماتیک در انواع مختلفی موجود است که بنا به نوع آن از اپراتور و قطعاتی خاصی استفاده می‌شود.
  • درب اتوماتیک به دلیل باز و بسته شدن اتوماتیک رفت‌وآمد از آن به سهولت و راحتی انجام می‌شود و این راحتی استفاده از درب اتوماتیک موجب شده که در بسیاری از مکان‌ها مورد استفاده عموم قرار بگیرد. درب اتوماتیک مدرن‌ترین نوآوری است که در آن قابلیت بالای عملکرد، امنیت، راحتی و طراحی یک اولویت است و به سمت اطمینان از این‌که راه‌حل‌های درب اتوماتیک هم تمرکز و هم‌چشم گیر بودن هر منطقه ورودی است، پیش می‌رود.
  • درب اتوماتیک موجود در رامادُر از بهترین قطعات و یراق‌آلات شکل‌گرفته، که دارای کیفیت بالا در کارکرد و عملکرد است که در تمام پروژه‌های اجرایی رضایت تمامی کارفرمایان را جلب نموده است.

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای

نحوه اندازه گیری ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای در رامادر بدین صورت است که بعد از ثبت درخواست کارشناسان برای اندازه گیری به محل پروژه رفته و ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای را مشخص می کنند و بر اساس آن فریم ها، شیشه ها و سایر موارد مختص به درب اتوماتیک تولید و نصب می گردد.

برای تعیین ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای باید عوامل زیر را در نظر گرفت:

  1. درب اتوماتیک شیشه ای معمولا دارای یک قدرت کشش و سرعت نیستند و باید نسبت به ابعادی که برای شیشه ها در نظر می گیرید پکیج مناسب را انتخاب نمایید.
  2. ابعاد های استاندارد می توانند با اپراتور های معمولی بدون محدودیت کار کنند ولی در درابعاد بزرگ باید از پکیج های قوی تر استفاده شود.
  3. ارتفاع استاندارد برای درب اتوماتیک ۲۴۰ سانت می باشد و زیر این ابعاد مشکلی برای درب اتوماتیک به وجود نمی آورد و ارتفاع بیش از این باید از پکیج های مناسب این ابعاد استفاده نمود.

 

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای

 

  • عایق بودن در برابر گرما و سرما

  • صرفه جویی در انرژی

  • عایق صدا

  • به دلیل عدم تماس  دست مانع از شیوع بیماری های واگیر دار میشود

  • امکان استفاده با هر نوع معماری

  • کنترل رفت و امد

  • و …. .

رنگ بندی درب های ضد حریق

متناسب با دکوراسیون و لابی و راه پله و مواردی از این دست طبق سلیقه طراح و یا کارفرمای پروژه، رنگ درب ضد حریق انتخاب میگردد. رایچ ترین رنگ پیشنهادی کارخانه های تولید کننده درب ضد حریق، رنگ سفید و یا کرم می باشد اما سایر رنگ ها نیز مطابق با سلیقه مشتری بر روی درب ها رنگ آمیزی میگردد.

کد رنگ ها بر اساس کد رال می باشد اما برخی از کارخانجات تولید کننده رنگ در ایران کدهای منحصر به فردی را دارند که جهت سفارش می بایست حتما کالیته رنگ کارخانه مذکور موجود باشد تا بر اساس آن کدهای رنگ سفارش گذاری گردد.

رنگ های درب ضد حریق انواع رنگ های براق، متالیک، چرمی، سمباده ایی، چکشی و… را شامل می گردد. اخیرا متعاقب درخواست مشتریان  و نیاز بازار، رنگ هایی با طرح چوب و یا سنگ نیز توسط کارخانه ها تولید و بر روی درب ها با تکنولوژی خاصی رنگ آمیزی میگردد و احساس درب چوبی و درب  با روکش سنگی را به مصرف کننده القا می نماید.

رنگ های مورد استفاده در پوشش درب ضد حریق از نوع پودری میباشد و به روش الکترواستاتیک برروی لنگه و چهارچوب درب پاشیده میشود. که تقریبا قطر رنگ پاشیده شده بین ۸۰ تا ۱۰۰ میکرون متغیر می باشد.

رنگ پس از اینکه ورق چهارچوب و لنگه درب اسیدشویی گردید بر روی درب پاشیده می شود و در کوره ای کاموایر و سنتی تثبیت می گردد.

درب اتوماتیک شیشه ای به چند دسته تقسیم میشود

 

  • درب اتوماتیک شیشه ای کشویی
  • درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی
  • درب اتوماتیک شیشه ای منحنی
  • درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی
  • اتوماتیک شیشه ای اتوبوسی
  • درب اتوماتیک شیشه ای گردان
  • درب اتوماتیک شیشه ای لولایی
  • درب اتوماتیک شیشه ای رادیولوژی

 

این درب ها علاوه بر برخورداری از ویژگی های درب اتوماتیک شیشه ای هر کدام دارای مزیت های دیگری نیز در نوع خود دارا میباشد . که این مقاله مجال سخن گفتن از ان نیست .

امروزه از درب اتوماتیک شیشه ای در بسیاری از مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، سازمان‌ها و ... که جزو بیشترین رفت‌وآمدهاست استفاده می‌شود. به عنوان نمونه می توان شرکت کیش سل پارس را نام برد. درخواست معماران و مدیران ارشد این بناها خواستار استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای هستند؛ زیرا استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای در ساختمان ها موجب استفاده راحت عموم از افراد جامعه می‌باشد، زیرا یکی از این موارد استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای، بهداشت افراد است. عدم وجود دستگیره در این درب‌ها تأثیر چشمگیری در جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار است.

از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای می توان گفت:

  •  جلوگیری از اتلاف انرژی
  •  رعایت نظافت محیط به دلیل عدم برخورد افراد با شیشه

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

  1. درب اتوماتیک کشویی (Sliding Automatic Doors)
  2. درب اتوماتیک تلسکوپی (Telescopic Automatic Doors)
  3. درب اتوماتیک منحنی یا قوسی (Curved Automatic Doors)
  4. درب اتوماتیک تاشو یا اتوبوسی (Folding Automatic Doors)
  5. درب اتوماتیک دوار (Revolving Automatic Doors)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه ای

در اکثر موارد برای دستگاه‌های در بازکن اتوماتیک از موتورهای تک فاز استفاده می‌شود. این موتورهای درب اتوماتیک باید قابلیت چپ‌گرد راست‌گرد شدن داشته باشند؛ لذا از موتورهای تک فاز با دو سیم‌پیچ مشابه استفاده می‌شود که با سری قرار گرفتن یک خازن با هرکدام از سیم‌پیچ‌ها می‌توان جهت حرکت موتور را تغییر داد. معمولاً ۴ سیم از موتور خارج می‌شود که یک سیم به‌عنوان ارت و دوسیم دیگر به دو سر خازن وصل می‌گردند و یک سیم مشترک است.

قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای نسبت به نوع موتور تعیین می‌گردد. تمام سیم‌های موتور در انتها به پایانه‌های مدار الکترونیکی وصل می‌شوند. این موتورها در توان‌های ۵۰ وات تا ۱۰۰۰ وات برای درب اتوماتیک مختلف از نظر اندازه و وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها در مورد درب‌های دو لنگه از دو موتور استفاده می‌شود ولی در بقیه موارد یک موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته‌ای که باید در مورد کار موتور توجه نمود این است که کار یکسره و مداوم موتور در این سیستم‌ها باعث داغ شدن موتور و آسیب دیدن آن می‌شود. لذا باید از باز و بسته کردن پشت سرهم درب بدون وقفه اجتناب کرد.

 

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

مشخص شدن قیمت درب اتوماتیک شیشه ای  به عوامل زیر بستگی دارد:

  •  مدل های مختلف درب شیشه ای اتوماتیک بسته به برند اُپراتور مورد نظر (کشور و شرکت تولید کننده) دارد.
  •  نوع فریم شیشه های درب اتوماتیک، پهنای دهنه درب اتوماتیک و مواردی دیگر بر قیمت محصول تاثیر گذار است.
  •  ابعاد، میزان متراژ شیشه مورد استفاده، داشتن شکل ظاهری منتظم و یا منحنی قیمت درب اتوماتیک شما متغیر است.
  •  تغییر در ابعاد استاندارد درب اتوماتیک بر نوع موتور و میزان قدرت آن تأثیرگذار است.
  •  ایجاد طرح بر روی شیشه که می تواند طرح های متفاوت از جمله لوگوی تجاری شما را شامل می شود.
  •  رنگهای متنوع شیشه سکوریت نصب شده نیز به نوبه خود بر قیمت درب اتوماتیک شیشه ای تأثیرگذار است.

 


 

قیمت چشمی درب اتوماتیک

  • همان طور که می دانید چشمی درب اتوماتیک، یکی از قطعات بسیار مهم و اصلی در کارکرد درب اتوماتیک می باشد که در فرایند باز و بسته شدن درب به صورت اتوماتیک بسیار تاثیر گذار است
  • چشمی درب اتوماتیک دارای اشعه های مادون قرمز است که با نصب آن بر بالای درب رفت و آمد افراد را شناسایی و در صورت حرکت مستقیم به سمت درب اتوماتیک حضور افراد و اشیا را از طریق قطع اشعه های مادون قرمز شناسایی کرده و موجب باز شدن درب می شود.
  • با این توصیفات می توان اذعان داشت که چشمی و سنسور درب اتوماتیک باید بسیار باکیفیت و درجه یک باشد، تا کارکرد آن به درستی و بدون مشکل انجام شود.
  • رامادر با استفاده از چشمی های درجه یک و باکیفیتی که بر روی درب اتوماتیک نصب می نماید کارکرد صحیح درب اتوماتیک را تضمین می نماید.
  • جهت محاسبه قیمت چشمی درب اتوماتیک واردکردن ابعاد فضای نصب درب اتوماتیک و فریم‌های درب اتوماتیکاز آلومینیوم و یا استیل ( از ورقه‌های استیل درجه‌یک نگیر و بدون موج می‌باشند.) را انتخاب کنید. مواردی دارای اهمیت است که بعد از محاسبه دقیق کارشناس رامادر به جمع‌بندی رسیده‌اید و تمایل دارید که سفارش شما توسط شرکت رامادر انجام شود. می‌توانید از طریق اینترنتی برای اطلاع دقیق از قیمت چشمی درب اتوماتیک درب اتوماتیک درخواست خود را به اطلاع کارشناسان فروش ما برسانید. و همین طور فروش درب اتوماتیک به همکار هم با قیمتی مناسب عرضه می شود.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی  و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک دنبال کنند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

اجزای درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای از چندین بخش تشکیل می شود که شامل اپراتور، شیشه ها و لت ها، دستگاه کارتخوان، و کلید پوش باتن و … می باشد.

اپراتور: شامل قطعاتی از قبیل موتور

آلمانی RECORD سوئیس و TORMAX می باشد که کلیه این قطعات به صورت اورجینال محصول کمپانی باشند که تماما بر روی یک ریل ماژولار نصب خواهند شد که کل این پکیج توسط کاوری که با رنگ پودری الکترواستاتیک به صورت کوره ای رنگ آمیزی شده،به طور کامل پوشانده شده و نمای زیبا و شکیلی به اپراتور خواهد بخشید.

موتور:

یکی از مهم ترین قطعات تشکیل دهنده اپراتور موتور دستگاه می باشد، کلیه درب های اتوماتیک آلمان می باشد،کمپانی دانکر آلمان یکی از معتبرترین تولید DUNKER شیشه ای شرکت آدورا مجهز به موتور کننده های تخصصی موتور در دنیا می باشد که یکی از محصولات این کمپانی موتور درب های اتوماتیک می باشد.
در دربهای اتوماتیک اروپایی، شرکت های چینی با جعل برند موتور Dunker به جهت محبوبیت موتور های دانکر اقدام به فروش موتورهای تقلبی با ظاهر موتورهای دانکر کرده است که متاسفانه با استقبال عده ای سوء استفاده گر در داخل کشور روبرو شده و اقدام به فروش درب اتوماتیک چینی به عنوان بازار مشترک با موتور دانکر تقلبی آلمانی کرده اند.
درموتورهای اصلی دانکر آلمان مشخصات فنی به طور کامل بر روی بدنه موتور حک شده است و صورت لیبل نیز نمی باشد و دارای شماره سریال قابل پی گیری در سایت رسمی کمپانی دانکر می باشد،که مشخصاتی از قبیل تاریخ تولید،تاریخ خروج از کارخانه، مدل دستگاه و…… را در صورت اصل بودن کالا ارائه خواهد کرد.

کنترل باکس:

کنترل باکس یا مادر بورد، اصلی ترین قسمت درب اتوماتیک به عنوان اتاق فرمان درب اتوماتیک شیشه ای می باشد که وظیفه کنترل موتور، قفل و سرعت باز و بسته شدن و قفل شدن دستگاه را نیز دارد.کنترل باکس تورمکس با منوی ساده و دارای نمایشگر خطا و تتنظیمات دیجیتال می باشد.
سیستم مدیریت ( BMS همچنین کنترل باکس درب های اتوماتیک شرکت آدرا امکان اتصال به سیستم ساختمان( را نیز دارا می باشد که در صورت نیاز قابلیت فعال شدن را دارد.در این سیستم استابلایزر)نوسان گیر برق( به صورت اورجینال توسط کمپانی سازنده تعبیه شده است که باعث بالا بردن امنیت سیستم در مقابل نوسانات احتمالی برق خواهد شد و سیستم را از نصب جداگانه استابلایزر غیر اورجینال بی نیاز خواهد کرد و همچنین وجه تمایز با سیستم های مشابه موجود در بازار است که اکثرا نیاز به نصب استابلایزار جداگانه خواهند داشت.

 

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پوریا بازدید : 290 تاريخ : شنبه 19 بهمن 1398 ساعت: 16:10